بهترین سازنده کرج

سازنده کرج نقش حیاتی در توسعه و پیشرفت این شهر ایفا کرده است. کرج، با وسعت ۱۶۰ کیلومتر مربع و قرار گرفتن در کوهپایه‌های البرز مرکزی، به یکی از مراکز مهم اقتصادی و صنعتی ایران تبدیل شده است. سازنده کرج با طراحی و اجرای پروژه‌های مشارکت در ساخت مختلف و پروژه های زیرساختی، عمرانی و صنعتی، به بهبود کیفیت زندگی شهروندان و جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید کمک می‌کنند. آنها با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های مدرن و استانداردهای بین‌المللی، پروژه‌های مسکونی، تجاری و صنعتی را به بهترین نحو ممکن انجام می‌دهند. همچنین، تلاش‌های مهندسین سازنده کرج باعث شده تا این شهر با رشد جمعیت سالانهٔ ۴.۷ درصد، یکی از پرسرعت‌ترین رشدهای جمعیتی را در میان کلان‌شهرهای ایران داشته باشد. از جمله پروژه‌های برجسته مهندسین سازنده در کرج می‌توان به شهرک‌های صنعتی، پل‌ها، جاده‌ها و مراکز تجاری بزرگ اشاره کرد که هر کدام نقشی مهم در توسعه پایدار و رونق اقتصادی این شهر دارند.

سازنده کرج

کرج
(یکی از بهترین شهر ها برای ساخت و ساز)

سازنده کرج

مشخصات پروژه:
  • تعداد طبقات: ۴ طبقه 
  • تعداد پارکینگ: ۴ پارکینگ
  • مدت زمان پروژه: ۱۶ ماه

مهندس داود کامرانی

مهندس داود کامرانی پس از کسب تحصیلات عالی در رشته مهندسی عمران از دانشگاه صنعتی امیرکبیر تهران، وارد حرفه ساخت و ساز شد. مهندس داود کامرانی تحصیلات خود را علاوه بر رشته مهندسی عمران در رشته حقوق نیز به انجام رسانده و به عنوان برترین مشاور حقوق ساخت سازندگان مطرح تهران و ایران شناخته می شوند. واحدهای ساخته شده توسط ایشان از لحاظ کیفیت و استاندارد از درجات بالایی برخوردار بوده و همواره پیش از اتمام مراحل ساخت، مشتریان و بازار در انتظار خرید از پروژه های ایشان هستند.

بهترین پروژه های اجرا شده

پروژه ای که در حال مشاهده تصاویر و ویدیو آن هستید واقع در جنت آباد مرکزی می باشد. این پروژه دارای ۴ طبقه مسکونی تک واحدی به همراه پارکینگ، انباری و آسانسور می باشد. هر واحد دارای ۳ خواب به همراه کمد دیواری و یک خواب مستر است. تراس، حمام، سرویس بهداشتی و لاندری از دیگر ویژگی های این پروژه است که میتوان به آن اشاره کرد.

نمونه پروژه های انجام شده
ارسال درخواست تماس

این باعث افتخار و خوشحالی ماست که بتونیم با شما صحبت کنیم. بی صبرانه منتظریم تا بتونیم در کنار هم یک اتفاق خوب رو رقم بزنیم.

ساخت و ساز در کرج

ساخت و ساز در کرج، به دلیل رشد سریع جمعیت و نیاز به توسعه زیرساخت‌ها، اهمیت زیادی دارد و تحت ضوابط و قوانین خاصی انجام می‌شود که همواره این موارد باید در قرارداد مشارکت در ساخت لحاظ شود. در اینجا به برخی از این ضوابط و قوانین اشاره می‌کنیم:

ضوابط ساخت و ساز در کرج

  1. کاربری زمین: هر قطعه زمین در کرج بر اساس طرح جامع شهری، کاربری خاصی دارد که شامل مسکونی، تجاری، اداری، صنعتی و غیره است. تغییر کاربری زمین‌ها نیاز به مجوزهای ویژه از شهرداری دارد.
  2. حدود بنا: ضوابط مربوط به حدود بنا و اشغال زمین در هر منطقه مشخص است. به عنوان مثال، حداکثر درصد مجاز اشغال زمین توسط بنا، در کاربری‌های مختلف متفاوت است.
  3. عقب‌نشینی: در بسیاری از مناطق، ضوابطی برای عقب‌نشینی از معابر وجود دارد تا پهنای معبر حفظ شود و فضای سبز و حریم پیاده‌روها رعایت شود.

قوانین شهرداری برای سازنده کرج

  1. مجوز ساخت: هرگونه ساخت و ساز نیازمند اخذ مجوز از شهرداری است. این مجوزها شامل پروانه ساخت، پایان‌کار و گواهی بهره‌برداری است.
  2. طرح تفصیلی و جامع: ساخت و ساز باید مطابق با طرح تفصیلی و جامع شهری باشد. این طرح‌ها شامل نقشه‌های کاربری زمین، تراکم ساختمانی و شبکه معابر هستند.
  3. ضوابط معماری و شهرسازی: رعایت ضوابط معماری و شهرسازی در طراحی و اجرای پروژه‌ها الزامی است. این ضوابط شامل مسائل مربوط به نما، ارتفاع بنا، نورگیری، تهویه و ایمنی است.

تعداد طبقات ساخت در کرج

  1. تراکم ساختمانی: تراکم ساختمانی به تعداد طبقات مجاز برای ساخت در هر منطقه اشاره دارد. این تراکم بر اساس پهنای معابر و کاربری زمین تعیین می‌شود.
  2. ارتفاع مجاز: در مناطق مختلف کرج، ارتفاع مجاز ساختمان‌ها متفاوت است. به عنوان مثال، در مناطق مسکونی معمولاً ساخت و ساز تا ۵ طبقه مجاز است، در حالی که در مناطق تجاری و اداری ممکن است تا ۱۰ طبقه یا بیشتر نیز مجاز باشد.
  3. ضوابط ویژه: برخی مناطق کرج دارای ضوابط ویژه‌ای برای ساخت و ساز هستند. این ضوابط می‌تواند شامل محدودیت‌های خاص ارتفاع، تراکم یا نوع کاربری باشد.

نکات کلیدی

– پیش‌نویس طرح‌ها: برای اخذ مجوز ساخت، ارائه پیش‌نویس طرح‌های معماری و سازه‌ای به شهرداری ضروری است.
– کنترل نظارت: شهرداری‌ها از طریق بازرسی‌های دوره‌ای نظارت بر اجرای صحیح ضوابط و مقررات ساخت و ساز را انجام می‌دهند.
– پایان کار: پس از اتمام ساخت و ساز، دریافت گواهی پایان کار از شهرداری الزامی است که تأیید کننده تطابق کامل ساخت و ساز با مجوزهای صادره و ضوابط مربوطه است.

رعایت این ضوابط و قوانین نه تنها به ایجاد نظم و زیبایی شهری کمک می‌کند، بلکه از نظر ایمنی و کیفیت زندگی ساکنان نیز حائز اهمیت است.

بهترین پروژه های ساخته شده در کرج

برج جهانشهر

برج جهانشهر، یک سازه جدید و چشم‌نواز در خط افق مرکز شهر کرج، تلفیقی از معماری بی‌نظیر و فضای داخلی الهام‌بخش است. این برج با طراحی کلاسیک و امکانات مدرن، تجربه‌ای منحصر به فرد از زندگی را ارائه می‌دهد.

برج جهانشهر به دلیل موقعیت ممتاز سه نبش و قرار گرفتن در منطقه‌ای بدون ساختمان‌های بلند، محیطی دل‌نشین و آرام را برای ساکنان فراهم می‌کند. انتخاب خانه‌ای که علاوه بر استحکام و امکانات رفاهی، امنیت، سهولت در ورود و خروج، دسترسی آسان به مراکز خدمات شهری، چشم‌اندازهای زیبا و محیطی دوست‌داشتنی را یکجا داشته باشد، همواره چالشی بزرگ است. برج جهانشهر با توجه به همه این نیازها، تجربه‌ای بی‌نظیر از زندگی را به ساکنان خود هدیه می‌دهد.

سازنده کرج

قیمت میانگین کرج (مرداد ماه ۱۴۰۳)

اتحاد

۵۸-۴۶
میلیون تومان

دهقان ویلا

۴۸-۴۵
میلیون تومان

جهانشهر

۶۵-۴۳
میلیون تومان

شهرک گلها

۴۸-۳۰
میلیون تومان

مشخصات و ویژگی های کرج

کرج مرکز استان البرز، مرکز شهرستان کرج و چهارمین شهر پرجمعیت ایران پس از تهران و مشهد و اصفهان است . کرج نیز بیست و دومین کلان‌شهر پرجمعیت خاورمیانه است ؛این شهر همچنین نزدیک ترین کلانشهر به پایتخت ایران ، تهران است .

کرج در کوهپایه‌های البرز مرکزی با وسعت ۱۶۰ کیلومتر مربع قرار دارد. کرج تا قبل از تشکیل استان البرز در سال ۱۳۸۹ جزو استان تهران بود؛ با تشکیل استان البرز کرج به عنوان مرکز استان البرز قرار گرفت. این شهر به علت موقعیت جغرافیایی مناسب، داشتن شهرک‌های صنعتی، موقعیت اقتصادی و همجواری با کلانشهر تهران بسیار مهاجرپذیر است. کرج پس از تهران بزرگ‌ترین شهر مهاجرپذیر ایران است و به همین دلیل به آن لقب «ایران کوچک» داده شده‌است. همچنین جمعیت این شهر نسبت به سایر شهرهای بزرگ ایران جوان‌تر است، و بالاترین میزان رشد موالید یا زاد و ولد را به خود اختصاص داده‌است. این شهر در میان کلان‌شهرهای ایران با رشد جمعیت سالانهٔ ۴/۷ درصد یکی از بالاترین رشد جمعیت را دارد. از محله های مطرح و مهم کرج میتوان به مهرشهر ، گوهردشت ، عظیمیه و جهانشهر اشاره کرد .

برای نام کرج تعابیر مختلفی ارائه شده‌است، که البته این تعابیر مختلف معانی به نسبت مشابهی ارائه می‌دهند.

فرهنگ نفیسی کرج (karaj) را به معنی گوی، گریبان، چاک و شکاف جامه معنا کرده‌است. همچنین محمدحسین بن خلف تبریزی در کتاب برهان قاطع دربارهٔ نام کرج چنین گفته‌است: بفتح اول وسکون ثانی وجیم گوی گریبان را گویند. که این تعبیر نیز همان معنی را می‌دهد.

فریدون جنیدی از صاحب نظران زبان و فرهنگ ایران در مقاله‌ای به نام «گزارشی پیرامون معنی واژه کرمان» بخش نخست این واژه یعنی «کر» را در نام مناطق فلات ایران نظیر کرمان، کرکوک، کرمانشاه، کرند، کرج و … را هم خانواده می‌داند و آنها را از واژه اوستایی کئری (kaeri) برگرفته می‌داند که به معنای رشته‌کوه است.

جنیدی با توجه به موقعیت جغرافیایی کوهستانی کرج، این تعبیر از نام این شهر را منطقی‌ترین معنای نام کرج خوانده‌است که ریشه‌ای ایرانی و اوستایی دارد.[۵] در کتاب از صید ماهی تا پادشاهی در مورد تاریخچه کرج آمده که از کلمه کرجی به معنی قایق گرفته شده‌است چون برای ورود به تفرج گاه کرج باید از رودخانه کرج با کرجی عبور می‌کردند.

پیشینه تاریخ کرج

کرج در دوران باستان

آثار باقی‌مانده در عهد باستان و دوران حکومت هخامنشیان، اشکانیان و ساسانیان در منطقهٔ کرج گواه است که این ناحیه در روزگاران گذشته از تمدن پیشرفته‌ای برخوردار بوده‌است. کرج، مدتی جزء مازندران و زمانی بخشی از ری بوده‌است و گاهی از روستاهای رودبار ارنگه محسوب می‌شده‌است. تا پیش از حملهٔ مغول رفت‌وآمد کاروان‌ها بیشتر از راهی بوده که از طریق سگز آباد و شهریار (تهران) به ری می‌رفته‌است. پس از این دوره راه قزوین–کرج–ری اهمیت بیشتری یافت ولی اهمیت کرج در دورهٔ صفوی به دلیل قرار گرفتن بر سر راه تهران-قزوین-تبریز بیشتر شده و کاروانسراها، پل‌ها و قلعه‌ها ایجاد شده در حاشیهٔ این جاده به آن هویت بخشیده‌است. مقدسی در سدهٔ چهارم هجری قمری از کرج به عنوان یکی از روستاهای ری نام برده‌است. در آغاز سدهٔ هفتم هـ. ق یاقوت حموی نیز کرج را تابع ری دانسته‌است.
حمدالله مستوفی، در سدهٔ هشتم هـ. ق در کتاب مشهور خود (نزهه القلوب) کن و کرج را از ولایات تابع رودبار ارنگه برشمرده و در ذکر رودخانه‌های عراق عجم از کوهرود نام می‌برد که ویژگی‌های آن به‌طور دقیق قابل تطبیق بر روی رودخانه کرج است. در سده‌های میانهٔ اسلام و پس از آن به ویژه در عهد آخرین پادشاهان صفوی که تهران مقر حکومتی دربار می‌شود، مسیر تهران–کرج–قزوین مورد توجه قرار می‌گیرد و به احتمال فراوان کاروانسرای صفوی کرج قابل انتساب به همین دوره‌است.

کرج در دوران قاجار

دورهٔ قاجار به ویژه دورهٔ فتحعلی شاه و ناصرالدین شاه کرج به علت هم‌جواری با پایتخت و قرار گرفتن بر سر راه ارتباطی سلطانیه و تبریز مورد توجهٔ سلیمان میرزا قرار گرفت و کاخ سلیمانیه را در آنجا ساخت. در همین دوران سپاهی‌ها زیادی از منطقه عبور کرده و یادداشت‌هایی از خود بر جای گذاشته‌اند. در این دورهٔ کرج به عنوان قسمتی از راه اصلی تهران-قزوین شناخته می‌شد. در بیشتر سفرنامه‌ها ایرانی و غربی به گستردگی از این مکان یاد نشده‌است.

کرج در دوران پهلوی

در کتاب فرهنگ جغرافیایی ایران که در دهه ۱۳۲۰ خورشیدی توسط حسینعلی رزم آرا تألیف شده‌است، دربارهٔ کرج این‌گونه نوشته‌است که این نشان دهنده وضعیت کرج در آن روزگار است:کرج شهری کوچک بر سر راه شوسه تهران به قزوین است که در ۳۹ کیلومتری باختر تهران و ۱۰۱ کیلومتری خاور قزوین واقع است؛ در دامنه رودخانه کرج با آب و هوایی سردسیر و معتدل است. حدود ۵۰٬۰۰۰ نفر سکنه دارد که شیعه مذهب و فارسی‌زبان هستند. آب شهر از رودخانه کرج تأمین می‌شود. کرج در گذشته دهی بیش نبوده، پس از احداث راه و شوسه و موسسات کشاورزی آباد شده. از فلکه آن چهار خیابان در چهار جهت اصلی احداث گردیده، بناهای جدید و مغازه‌های نوساز در طرفین خیابانها بنا شده و روز به روز به‌آبادی آن افزوده می‌گردد. دانشکده کشاورزی و کارخانه قند در جنوب باختر آن واقع شده‌است. ادارات دولتی کرج عبارتند از بخشداری، شهرداری، کلانتری، دارائی، آمار، شعبات بانک ملی و کشاورزی، دامپروری، بهداری، فرهنگ، مراکز پست و تلگراف و تلفن، دسته ژاندارمری، دامپزشکی، ۳ دبستان و ۱ دبیرستان. کارخانه‌های کرج عبارتند از، کارخانه قند، سیم سازی، مقواسازی و مشروب سازی. کرج از طرف خاور از راه شوسه آسفالته به تهران – از شمال از راه شوسه درجه ۱ در طول دره کرج چالوس – از طرف باختر از راه شوسه آسفالته به قزوین و از طرف جنوب به راه نیمه شوسه به سمت اشتهارد و زرند منشعب می‌گردد. راه‌آهن تهران آذربایجان از جنوب کرج گذشته و ایستگاه راه‌آهن معتبر آن در جنوب شهر واقع است. پمپ بنزین و ۲۰۰ باب مغازه مختلفه دارد. در تمام ساعات روز اتوبوس خط تهران به کرج رفت و آمد می‌نماید. آثار قدیم آن کاروانسرای شاه‌عباسی و بنای امامزاده حسن می‌باشد.

در سال ۱۳۱۲ هـ. خ با احداث جادهٔ آسفالت تهران-کرج به سواحل دریا خزر (چالوس) و همچنین احداث جاده‌ها غرب کشور (قزوین-همدان-زنجان-تبریز-و…)، کرج به گلوگاه مهم ارتباطی تبدیل گردید. در دورهٔ پهلوی احداث کارخانه‌ها و تأسیسات صنعتی فراوان حد فاصل تهران-کرج-قزوین و اطراف آن باعث شکوفایی و گسترش روزافزون شهر گردید.

کرج در دوران پس از انقلاب اسلامی

پس از انقلاب اسلامی ایران، بر سرعت گسترش این کلان‌شهر هر روزه افزوده می‌گردید تا امروزه که چهرهٔ یک شهر به نام و مشهور با کلیهٔ پیشرفت‌های صنعتی، آموزشی، علمی، بهداشتی، تفریحی و … را به خود گرفته، به حدی که چهرهٔ چند دههٔ گذشتهٔ آن با چهرهٔ کرج امروز غیرقابل مقایسه می‌باشد.

مراحل گسترش تاریخی کرج

نمایی از برج‌های آزادگان

کرج، در محدودهٔ خیابان‌های کشاورز و مصباح، روستایی تابع بخش ساوجبلاغ از توابع حوزهٔ ۱۹ تهران بود و در این دوره مراکز اداری و تجاری آن گاهی تهران، [ارنگه بزرگ]، بوده‌است. سپس شهر کرج تابع شهرستان تهران شد و نمایندگی‌های ادارات مرکزی به رتق و فتق امور آن می‌پرداختند. این شهرستان با جهشی سریع از دورهٔ روستایی و شهری گذشت و منطقهٔ بسیار وسیعی را دربر گرفت. اشتهارد، شهریار، طالقان، ساوجبلاغ، کوهپایه و بخش حومهٔ تابع استان تهران، همه قلمرو کرج به حساب می‌آمد. پس از انقلاب اسلامی، با گسترش سریع و افزایش جمعیت و پیدایش قطب‌های جاذبه‌ای، کرج به چندین شهرستان و منطقه تقسیم شد؛ که اینک هر کدام از بخش‌های پیشین به یک شهرستان و بسیاری از روستاهای اقماری آن خود به شهر و شهرک‌هایی تبدیل شده‌اند.

محدوده‌ای که امروز کرج بزرگ (شهر کرج) نامیده می‌شود، در گذشته شامل روستاهایی تابع حوزهٔ کن، شهرستان شمیران، ساوجبلاغ و شهریار و ارنگه بزرگ بوده‌است؛ و کلاک، سرجوب، حصار، وسیه، باغ پیر، بیلقان، حسین‌آباد بیلقان، علی‌آباد پرگیرک، زورآباد، بیدستان، دشت ویان، جوادآباد، نهر رستم، درهٔ دروا، حسن‌آباد، حاجی‌آباد، صوفی‌آباد، وهرجرد (ورگرد)، دلمبر، حیدرآباد، میان‌جاده، شنبه‌دژ، نوزمین، سیاه کلان، کسین، کارخانهٔ قند، گلشهر، مهرویلا، مهرشهر، حسین‌آباد، پیشاهنگی، گلدشت، جو مردآباد، سرحد آباد، آسیاب برجی، سرآسیاب، ده کرج، حسین‌آباد راه‌آهن، شهر صنعتی، اطراف امامزاده طاهر و امامزاده حسن، باغ فلاحت و مناطق دیگری که در سال‌های اخیر در محدودهٔ شهر کرج قرار گرفته، را در بر می‌گرفته‌است. در سال ۱۳۸۹ خورشیدی پس از تصویب مجلس شورای اسلامی، شهر کرج به همراه ۳ شهرستان دیگر در قالب استان البرز جای گرفت.

موقعیت جغرافیایی کرج

کرج در ۳۶ کیلومتری غرب تهران، در کرانهٔ غربی رود کرج  و در دامنهٔ جنوبی رشته کوه البرز گسترده شده‌است. این شهرستان از شمال به شهرستان چالوس، از شرق به شهرستان تهران، از جنوب به شهرستان شهریار و از غرب به شهرستان ساوجبلاغ و شهرستان اشتهارد محدود است.

شهر کرج با طول جغرافیایی ۵۱ درجه و ۰ دقیقه و ۳۰ ثانیهٔ خاوری و عرض جغرافیایی ۳۵ درجه و ۴۸ دقیقه و ۴۵ ثانیهٔ شمالی (پل تاریخی کرج، ورودی جادهٔ کرج-چالوس)، با ارتفاع ۱٬۲۹۷ متر از سطح دریا (ایستگاه راه‌آهن)، در فاصلهٔ ۳۶ کیلومتری شمال غربی تهران واقع شده‌است. این شهر با مساحتی معادل ۱۷۵٫۴ کیلومتر مربع و حریمی به وسعت ۱۷۸٫۹ کیلومتر مربع در دامنهٔ رشته‌کوه البرز مرکزی قرار دارد و مرکز شهرستان کرج می‌باشد. جلگهٔ پهناور کرج با ارتفاع متوسط ۱٬۳۲۰ متر از سطح دریا در مسیر راه ارتباطی وسائل نقلیهٔ حامل کالاها وارداتی و صادراتی از مرز ترکیه و جمهوری آذربایجان و به مقصد تهران و بالعکس است.

رشته‌کوه‌های البرز همچون دیواری بلند استان مازندران را از کرج جدا کرده‌است. دهستان کرج در میان دره‌های پرپیچ و خم البرز و در اطراف جاده چالوس قرار دارند. از تونل کندوان تا روستا مراد تپه در غرب اشتهارد، حوزهٔ فرمانداری کرج را تشکیل می‌دهد. حوزهٔ فرمانداری کرج در سال ۱۳۳۷ برای جمعیتی در حدود ۳۵ هزار نفر و با وسعتی در حدود ۵٬۸۳۰ کیلومتر مربع بنیاد شد.[نیازمند منبع] با گذشت زمان و افزایش جمعیت، شهرستان‌های طالقان، ساوجبلاغ، نظرآباد، اشتهارد و فردیس از شهرستان کرج جدا و هر کدام تبدیل به یک شهرستان مستقل شدند. شهر کرج امروزه به عنوان مرکز شهرستان کرج به حساب می‌آید.

آب و هوای کرج

در مقیاس کلی منطقهٔ کرج همانند سایر بخش‌های استان البرز در فصول سرد سال متأثر از سیستم‌های شمالی و شمال غربی و غربی به ویژه جنوب غربی بوده و ریزش‌های جوی آن که از ماه‌های آبان و آذر آغاز و تا اواسط اردیبهشت ماه ادامه دارد، تابعی از فعالیت‌های سیستم‌های فوق می‌باشد. از نظر ویژگی‌های خرد اقلیمی، منطقهٔ کرج از پاره‌ای جهات دارای مختصات شاخصی است که به آن‌ها اشاره می‌شود:

منطقهٔ کرج به لحاظ اقلیمی تحت تأثیر ارتفاعات البرز و درهٔ چالوس و رودخانهٔ کرج قرار دارد که موجب خنک و مرطوب‌تر شدن این منطقه نسبت به تهران می‌گردد و این تمایز تقریباً در تمام طول سال مشاهده می‌گردد. علت اختلاف دمای کرج نسبت به تهران به خصوص در شب‌ها به سبب نزدیکی کرج به ارتفاعات شمالی و سرد شدن شبانهٔ این دامنه‌ها و وزش باد کوه به دشت می‌باشد. دور بودن کرج از دشت کویر نیز موجب برودت و رطوبت بیشتر این منطقه نسبت به تهران در فصول مختلف سال، به ویژه در تابستان می‌گردد. در مورد بارندگی‌های تابستانهٔ کرج می‌توان این‌گونه بیان داشت که گاهی اوقات برخورد دو تودهٔ هوای گرم جنوبی و نسبتاً سرد و مرطوب شمالی که در سطوح فوقانی ناحیهٔ البرز صورت می‌گیرد، موجب می‌گردد که ابرهای جوششی بسیار فعال در منطقه پدید آمده و ریزش‌های رگباری شدیدی را به‌وجود آورد که غالباً همراه با سیل است.

برخی از مشخصه‌های اقلیمی ایستگاه تحقیقات هواشناسی کشاورزی کرج در دورهٔ آماری ۱۳۵۰ تا ۱۳۸۰ به شرح ذیل می‌باشد:

میانگین بارندگی سالیانهٔ کرج حدود ۲۵۱ میلی‌متر با ضریب تغییرات ۲۴٫۱ درصد و حداقل ۸۹٫۳ میلی‌متر و حداکثر ۳۷۴٫۴ میلی‌متر می‌باشد. فصل زمستان با ۴۲٫۳ درصد و فصل تابستان با ۱٫۵ درصد بیشترین و کمترین سهم را در بارش سالیانه بر عهده دارند.