بهترین سازنده منطقه 9 تهران
منطقه 9 شهرداری تهران، به عنوان یکی از مناطق شهری مهم تهران، در غرب این کلانشهر قرار دارد. این منطقه، محدودهای را از شمال به خیابان آزادی و جاده مخصوص کرج، از جنوب به بزرگراه فتح و ۴۵ متری زرند، از شرق به خیابان شهیدان و خیابان سادات و از غرب به مسیل کن شامل میشود. منطقه 9 از ۲ ناحیه تشکیل شده و دارای ۸ محله است. ناحیه ۱ شامل ۳ محله و ناحیه ۲ شامل ۵ محله میباشد.
نقش سازنده منطقه 9
سازندگان منطقه 9 با تأسیس و توسعه اماکن مهمی مانند برج آزادی، فرودگاه مهرآباد، پادگان جی، و پارک المهدی، تاثیر قابل توجهی در شکلگیری و رشد این منطقه داشتهاند. محلههای مهم این منطقه شامل خیابان آذری، مهرآباد جنوبی، شمشیری، استاد معین، امامزاده عبدالله، سرآسیاب مهرآباد، و فتح صنعتی هستند. که سازنده منطقه 9 در پروژه های مشارکت در ساخت این مناطق فعالیت گسترده ای داشته است.
منطقه 9 تهران
(یکی از بهترین مناطق برای ساخت و ساز)
سازنده منطقه 9
- تعداد طبقات: 4 طبقه
- تعداد پارکینگ: 4 پارکینگ
- مدت زمان پروژه: 16 ماه
مهندس داود کامرانی
مهندس داود کامرانی پس از کسب تحصیلات عالی در رشته مهندسی عمران از دانشگاه صنعتی امیرکبیر تهران، وارد حرفه ساخت و ساز شد. مهندس داود کامرانی تحصیلات خود را علاوه بر رشته مهندسی عمران در رشته حقوق نیز به انجام رسانده و به عنوان برترین مشاور حقوق ساخت سازندگان مطرح تهران و ایران شناخته می شوند. واحدهای ساخته شده توسط ایشان از لحاظ کیفیت و استاندارد از درجات بالایی برخوردار بوده و همواره پیش از اتمام مراحل ساخت، مشتریان و بازار در انتظار خرید از پروژه های ایشان هستند.
پروژه ای که در حال مشاهده تصاویر و ویدیو آن هستید واقع در جنت آباد مرکزی می باشد. این پروژه دارای 4 طبقه مسکونی تک واحدی به همراه پارکینگ، انباری و آسانسور می باشد. هر واحد دارای 3 خواب به همراه کمد دیواری و یک خواب مستر است. تراس، حمام، سرویس بهداشتی و لاندری از دیگر ویژگی های این پروژه است که میتوان به آن اشاره کرد.
این باعث افتخار و خوشحالی ماست که بتونیم با شما صحبت کنیم. بی صبرانه منتظریم تا بتونیم در کنار هم یک اتفاق خوب رو رقم بزنیم.
بهترین پروژه های ساخته شده در منطقه 9
- تعداد طبقات: 4
- تعداد پارکینگ: 5
- مدت زمان پروژه: 12 ماه
پروژه خیابان آزادی
این آپارتمان نوساز و کلید نخورده، دارای مساحت 75 متر مربع و شامل دو خواب است. این واحد در طبقه اول از یک ساختمان چهار طبقه واقع شده که در طبقات اول و دوم هر کدام دو واحد وجود دارد. آپارتمان دارای امکاناتی همچون پارکینگ، آسانسور و انباری میباشد، که زندگی راحت و مدرنی را برای ساکنان فراهم میکند.
قیمت میانگین برخی از محلات منطقه 9 (پاییز 1403)
دکتر هوشیار
63 – 70
میلیون تومان
مهرآباد جنوبی
54 – 65
میلیون تومان
جی
59-52
میلیون تومان
استادمعین
68-55
میلیون تومان
شرایط ساخت و ساز در منطقه 9 تهران
شرایط ساخت و ساز در تهران برای سازنده منطقه 9 : ضوابط و شرایط عمومی ساخت و ساز باتوجه به بافت هر منطقه مقداری متفاوت می باشد. سازنده منطقه 9 باید به این موارد مسلط بوده و در قرارداد مشارکت در ساخت لحاظ کند.
1. مجوز ساخت و ساز:
– قبل از هر گونه عملیات ساخت و ساز، باید اخذ مجوز از شهرداری انجام شود.
2. طرح تفصیلی:
– ساخت و ساز باید بر اساس طرح تفصیلی منطقه 9 انجام شود. این طرح شامل مشخصات دقیق کاربری زمینها، تراکم مجاز، تعداد طبقات، و سایر مشخصات فنی است.
3. مهندسی و نظارت:
– تمام پروژهها باید تحت نظارت مهندسین مشاور و پیمانکاران مجاز انجام شوند تا استانداردهای لازم رعایت گردد.
شرایط ساخت سازنده منطقه 9 با بافت فرسوده
1. تعریف بافت فرسوده:
– مناطق بافت فرسوده شامل ساختمانهای قدیمی و فاقد استانداردهای ایمنی و زیستی مناسب هستند.
2. مشوقهای دولتی:
– دولت و شهرداری تهران مشوقهای مختلفی برای نوسازی بافت فرسوده ارائه میدهند. این مشوقها شامل تسهیلات مالی، کاهش هزینههای صدور مجوز و اعطای وامهای با بهره پایین میباشد.
3. تراکم و تعداد طبقات:
– در بافتهای فرسوده معمولاً اجازه افزایش تراکم و تعداد طبقات بیشتر داده میشود تا سازندگان تشویق به نوسازی شوند.
4. طرحهای نوسازی:
– نوسازی بافت فرسوده باید بر اساس طرحهای جامع و هماهنگ با سایر ساختمانها و زیرساختهای شهری انجام شود.
5. پروژههای مشارکتی:
– یکی از روشهای نوسازی بافت فرسوده، پروژههای مشارکتی بین مالکین، شهرداری و سرمایهگذاران خصوصی است.
تعداد طبقات قابل ساخت در منطقه 9
1. ضوابط تعداد طبقات:
– تعداد طبقات مجاز برای ساخت و ساز در منطقه 9 تهران بر اساس طرح تفصیلی و مصوبات شورای شهر تعیین میشود.
– معمولاً برای مناطق با تراکم کم تا متوسط، تعداد طبقات بین 4 تا 6 طبقه متغیر است.
– در برخی موارد خاص، ممکن است بر اساس شرایط ویژه و مجوزهای خاص، تعداد طبقات بیشتری نیز مجاز شود.
2. ملاحظات تعداد طبقات:
– تعداد طبقات باید به گونهای باشد که با زیرساختهای منطقه هماهنگ باشد و فشار اضافی بر خدمات عمومی مانند آب، برق و فاضلاب وارد نکند.
در کل، هدف از این ضوابط و شرایط، بهبود کیفیت زندگی ساکنین منطقه، افزایش ایمنی ساختمانها و توسعه پایدار شهری است. نوسازی بافت فرسوده نقش مهمی در رسیدن به این اهداف دارد و مشوقهای متعددی برای تسریع فرآیند مشارکت در ساخت توسط سازنده منطقه 9 ارائه میشود.
محلات منطقه 9 شهرداری تهران
محله استادمعین
محله استاد معین در استان تهران و در محدودهی مرکزی شهر تهران واقع شده است. این محله در منطقه ۹ شهر تهران قرار گرفته است و از شمال با میدان آزادی، بزرگراه جناح، خیابان آزادی و بلوار عزیزی، از شرق با بلوار استاد معین، بلوار اکبری، خیابان ، میدان استاد معین و خیابان دامپزشکی، از جنوب با خیابان هاشمی و خیابان علی یاری و از غرب با بزرگراه آیت الله سعیدی محدود شده است و با محلههای فرودگاه مهرآباد، جی، آپادانا، طرشت، دکتر هوشیار، شهید دستغیب مجاورت دارد.
محله مهرآباد جنوبی
محله مهرآباد جنوبی در استان تهران و در محدودهی مرکزی شهر تهران واقع شده است. این محله در منطقه ۹ شهر تهران قرار گرفته است و از شمال با بزرگراه آیت الله سعیدی، از جنوب با خیابان شمشیری و از غرب با خیابان امام محمد باقر، بزرگراه فتح و خیابان عبدالهی محدود شده است و با محلههای فرودگاه مهرآباد، جی، امامزاده عبدالله، شمشیری، سرآسیاب مهرآباد، شهید دستغیب مجاورت دارد.
محله دکتر هوشیار
محله دکتر هوشیار در استان تهران و در محدودهی مرکزی شهر تهران واقع شده است. این محله در منطقه ۹ شهر تهران قرار گرفته است و از شمال با بلوار اکبری و میدان استاد معین، از شرق با خیابان شهیدان و میدان هوشیار، از جنوب با بزرگراه یادگار امام و خیابان هاشمی و از غرب با بلوار استاد معین و خیابان دامپزشکی محدود شده است و با محلههای جی، طرشت، استاد معین، هاشمی، زنجان، شهید دستغیب مجاورت دارد.
محله جی
محله جی در استان تهران و در محدودهی مرکزی شهر تهران واقع شده است. این محله در منطقه ۹ شهر تهران قرار گرفته است و از شمال با میدان آزادی، بزرگراه جناح، خیابان آزادی، بلوار عزیزی و بلوار اکبری، از شرق با خیابان کمیل و خیابان جیحون، از جنوب با خیابان هرمزان، خیابان نوری نیارکی، بزرگراه یادگار امام و بلوار شهید زاهد و از غرب با بزرگراه آیت الله سعیدی محدود شده است و با محلههای فرودگاه مهرآباد، آپادانا، طرشت، امامزاده عبدالله، شادمهر، سلیمانی، دکتر هوشیار، استاد معین، هفت چنار، هاشمی، زنجان، مهرآباد جنوبی، کارون شمالی، شهید دستغیب، کارون جنوبی، شبیری مجاورت دارد.
شهرداری منطقه 9 تهران
مشخصات و ویژگی های منطقه 9 شهرداری تهران
تاریخچه سکونت در این منطقه
قبل از احداث فرودگاه مهرآباد، اراضی منطقه ۹ و بخشی از مناطق همجوار آن به سبب بهرهمندی از شیب طبیعی مطلوب شمال به جنوب و برخورداری از منابع آب سطحی (حوزه آبریز البرز) عمدتاً به عنوان اراضی مزروعی و پررونق کشاورزی اطراف تهران بودهاست. نهر فیروزآباد بخشی از آب رودخانه کن را به منطقه انتقال میدادهاست. وجود چندین رشته قنات، سرچشمه گرفته از مناطق شمالی تهران به رونق کشاورزی و باغداری منطقه میافزودند. همچنان هم بخشی باقیمانده از نهر فیروزآباد در این منطقه به همین اسم خوانده میشود. بهطور کلی تا اوائل قرن حاضر شمسی یعنی تا قبل از احداث جاده تهران – چالوس از طریق کرج و تأسیس دانشکده کشاورزی دانشگاه تهران و مکانیابی اولین کارخانه ذوب آهن ایران در آن، شهر کرج روستای کماهمیتی بدون اتصال مناسب با تهران بود؛ بنابراین راه ارتباطی تهران به قزوین به عنوان یکی از راههای با اهمیت منطقه و کشور تلقی میشد. راه مذکور از محلی که به دروازه قزوین معروفیت داشت – هنوز هم به همین نام شناخته میشود – تهران را از نواحی جنوب غربی آن، از مسیر کاروان سرا سنگی به قزوین متصل میساخت. مسیر ارتباطی تهران – قزوین از آنجا که باعث سهولت انتقال مواد و محصولات میشد برای منطقه از اهمیت ویژهای برخوردار بود. در باغهای منطقه انواع میوههای تابستانی به دست میآمد و در مزارع آن شبدر، یونجه و انواع صیفیجات کشت میشد. وجود اراضی وسیع و فاقد عارضه خاص و عمده، در طی زمان مذکور منطقه مهرآباد را به عنوان مکان استقرار بزرگترین و اولین فرودگاه بینالمللی کشور برگزید؛ بنابراین اولین هستههای تشکیل فرودگاه مهرآباد به سالهای حدود ۱۳۱۰ بازمیگردد.
مکانی که فرودگاه مهرآباد در آن شکل گرفت از آخرین لبههای غربی شهر تهران آن زمان بیش از پنج کیلومتر فاصله داشت. همزمان با مکانیابی فرودگاه مهر آباد، پادگان جی نیز در شرق آن احداث شد. وجود این دو عنصر زندگی مدرن در نواحی غربی تهران، به خودی خود میتوانست این منطقه را تحت تأثیر قرار دهد. لیکن تغییر کاربری اراضی اطراف عناصر مذکور به همینجا ختم نشد. در پی تلاش برای صنعتی کردن کشور در تهران احداث اولین کارخانهها و صنایع جدید عمدتاً در حول جاده معروف به جاده قدیم کرج رقم خورد و به تغییر بافت آن سرعت داد.
وجود جاده تهران – ساوه از طریق رباط کریم و شهریار محور اتصال تهران از گوشه جنوب غربی به مناطق جنوبی و غربی کشور اضافه کرد. اصولاً سوابق و روند توسعه شهرهای مختلف کشور نشان میدهد که اغلب شهرها و مناطق شهری حول محورهای عمده ارتباطی شکل گرفتهاند. در طی سالهای بعد بسیاری از مراکز اداری و به ویژه نهادهای مرتبط با امور حمل و نقل هوایی و مراکز آموزش نظامی و غیرنظامی نیروی هوایی و هواپیمایی کشوری در اطراف فرودگاه مهرآباد مستقر شدند. شاید به حق بتوان ادعا نمود که منطقه نه حاصل تخصیص اراضی به کاربریهای خدماتی و صنعتی بزرگ است. کارخانههای کوچک و بزرگی چون شیر پاستوریزه، تولیدات دارویی، یخچالسازی، نان ماشینی، شیشهسازی، آرد و مجتمع انبارها و مراکز خدمات صنعتی متعدد اعم از دولتی و بخش خصوصی در این منطقه مکانیابی و مستقر شدند. گذر خط راهآهن تهران – تبریز در همین مسیر و تقریباً به موازات جاده تهران – قزوین باعث تسریع در توسعه و تغییر کاربری اراضی بخش میانی جاده و خط راهآهن شد.
تا حدود سال ۱۳۳۵ توسعه کند و ناپیوسته در جنوب غرب تهران از طریق تغییر کاربری اراضی مزروعی و باغها به مراکز صنعتی خدماتی و تولیدی رخ میداد. اما با شروع سالهای دهه ۴۰ این تغییر چهره و کاربری توسعهای فزاینده یافت به نحوی که در حدود سال ۱۳۵۰ محور جاده قدیم کرج به مهمترین محور تولیدی– صنعتی کشور تبدیل شد. این نقش در حال حاضر علیرغم رونق بیشتر بخش تجاری از یک سو و پراکندگی مراکز تولیدی – صنعتی در حول سایر محورهای ارتباطی (جاده دماوند، جاده مخصوص کرج، جاده ساوه و…) از سوی دیگر کماکان توسط جاده قدیم کرج صورت میگیرد.
اطلاعات عمومی منطقه 9 تهران
ر این بخش اطلاعات دربارهٔ محدوده و وسعت و جمعیت و ویژگی منطقه ارائه میشود.
محدوده جغرافیای منطقه 9
محدوده این منطقه از شمال به خیابان آزادی و جاده مخصوص کرج از جنوب به بزرگراه فتح و ۴۵ متری زرند – از شرق به خیابانهای شهیدان و سادات و از غرب به مسیل کن منتهی میشود. ساختمان مرکزی شهرداری منطقه ۹ واقع در خیابان آزادی تقاطع خیابان استاد معین (میدان استاد معین) است.
وسعت و جمعیت منطقه 9 تهران
این منطقه با وسعتی نزدیک به ۱۹/۸ کیلومتر مربع جمعیتی بالغ بر ۱۷۴۱۱۵ نفر را در خود جای دادهاست اغلب آنها در محلههای: هاشمی – شمشیری – شهید دستغیب – مهرآباد و سی متری جی سکونت دارند. همچنین بر اساس گزارش مرکز آما ایران جمعیت این منطقه براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ ایران، ۱۷۴٬۲۳۹ نفر (۵۷٬۶۸۸ خانوار) شامل ۸۸٬۱۶۳ مرد و ۸۶٬۰۷۶ زن عنوان شدهاست.
مراکر مهم و اساسی منطقه 9 تهران
در این منطقه مراکز متعددی وجود دارد که مهمترین آنها میتوان به موارد زیر اشاره کرد. در این منطقه ۲۵ بوستان قرار دارد تا سال ۱۴۰۰ مساحت کل فضای سبز آن ۲۸۲ هکتار است. سرانه فضای سبز در این منطقه (با احتساب فضای سبز عمومی) ۱۷/۸۱ متر مربع است. در این منطقه مراکز صنعتی و نظامی متعدد نیز وجود دارد. این منطقه نیز چندین شهرک دارد.
بوستانها
- پارک معلم
- پارک مهر
- بوستان لاله
- بوستان لادن
- پارک گلها
- پارک ارغوان
- پارک شمشیری
- پارک المهدی
مراکز صنعتی و نظامی
- شیر پاک
- لبنیات میماس
- کفش ملی ساسان
- پارسی کولا
- پلاسکو کار
- ریسندگی و بافندگی نخ کار ایران پویا
- جنرال استیل
- پارس قوطی
- پایگاه یکم شکاری
- دانشکده هواپیمایی شهید ستاری
- گروه پدافند تهران
شهرکها
- ولیامر
- فرهنگیان
- صابرین
- توحید
- مراکز مطرح
- برج آزادی پیش از انقلاب ۱۳۵۷ ایران، به نام برج شهیاد شناخته میشد، اصلیترین نمادهای شهر تهران است و تقریباً در همه جای جهان ایران را با این نماد میشناسند. در سال ۱۳۴۹ خورشیدی، توسط حسین امانت، معمار ایرانی، طراحی و توسط مهندس محمد پورفتحی ساخته شد. برج شهیاد، به عنوان نماد «ایرانِ مدرن» و برای یادبود جشنهای ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی ایران در میانه یکی از میدانهای اصلی غربِ تهران به نام میدان شهیاد و آزادی کنونی طراحی و ساخته شدهاست. معماری برج، تلفیقی از معماری هخامنشی، معماری ساسانی و معماری اسلامی است. در محوطه زیرین برج، چندین تالار نمایش، نگارخانه، کتابخانه و موزه قرار دارد. این بنا در تاریخ ۲۶ اسفند ۱۳۵۳ با شمارهٔ ثبت ۱۰۰۸ بهعنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیدهاست.
- فرودگاه مهرآباد یکی از بزرگترین فرودگاههای ایران است که سال ۱۳۱۷ در غرب شهر تهران ساخته شد. نام فرودگاه از روستای مهرآباد جنوبی گرفته شدهاست. از کسانی که در ساخت و توسعهٔ پایانههای بین الملی این فرودگاه نقش اساسی ایفا کردند میتوان ویلیام پریرای آمریکایی را نام برد که به همراه چند شرکت دیگر در سال ۱۹۷۲ به فرودگاه چهرهای جدید بخشیدند. مرکز آموزشی هلیکوپترهای بل نیروی هوایی در تهران را نیز همین گروه طراحی نمود.
حمل و نقل عمومی منطقه 9 تهران
دسترسی نزدیک به فرودگاه مهرآباد و نیز نزدیکی به پایانه غرب دسترسی خوبی به ناوگان حمل نقل شهری و هوایی دارد.
بزرگراه ها
همچنین به دو بزرگراه آیتالله سعیدی و ۶۵متری فتح در غرب تهران به عنوان دو شریان حیاتی شهر تهران دسترسی سهلالوصولی دارد.
- ایستگاه مترو
- ایستگاه متروی بیمه
- ایستگاه متروی پایانه ۱ و ۲ فرودگاه مهرآباد
- ایستگاه متروی پایانه ۴ و ۶ فرودگاه مهرآباد